OPTIMALISATIE VOOR

FYSIOTHERAPEUTEN

CONVERSIE OPTIMALISATIE

Maakt u zich ook druk om al die websitebezoekers die géén klant bij u worden? Terecht, want dat kost omzet! FysioMarketeers heeft veel ervaring in het omzetten van website bezoekers naar klanten.

WAT IS EEN CONVERSIE?

Conversie is de omzetting van een websitebezoeker naar een vooraf bepaald doel. Bijvoorbeeld een nieuwe klanten in uw praktijk, of een telefonisch advies. Conversies kun je op vele manieren meten, een veel gebruikte tool is Google Analytics.

CONVERSIE-PERCENTAGE

Het conversiepercentage is het percentage mensen dat overgaat tot de volgende stap in het aankoopproces. Dit percentage geeft aan hoe succesvol uw online marketinginspanningen zijn.

CONVERSIE-OPTIMALISATIE

Het verbeteren van de online marketinginspanningen met als doel het verhogen van het conversiepercentage. FysioMarketeers is expert in conversie-optimalisatie en analyseert en optimaliseert doorlopend voor fysiotherapie praktijken de volgende vijf stappen:

VIJF STAPPEN

  • Hoeveel (en welke) mensen zien uw advertentie en organische resultaten in Google?
  • Welk percentage van deze mensen klikt op uw advertentie/organische link?
  • Welk percentage van uw website bezoekers laat gegevens achter?
  • Welk percentage van de mensen waar u e-mail contact mee heeft gaan over tot telefonisch contact?
  • Welk percentage van de mensen waar u telefonisch contact mee heeft, wordt klant bij uw praktijk? 

CONVERSIE-ONDERZOEK

De eerste stap naar meer online succes is een conversie-onderzoek. Want waarom worden niet meer bezoekers klant bij u? Om deze vraag te beantwoorden wordt gekeken naar verbeterpunten op de bovenstaande 5 stappen. Dit vormt het startpunt van conversie-optimalisatie en aanpassingen van de online marketing aanpak waardoor u meer sales en leads zult binnenhalen.